четвъртък, януари 24Актуални новини от София

Пак е удължен срокът за подаване на оферти за концесията на летище София

Срокът за подаване на оферти за концесия за летище София се удължава за трети път след промени в документите за концесионния договор, сочат данни на транспортното министерство, цитирани от Ройтерс. Заявленията ще бъдат отворени на 5-ти февруари сутринта.

Министерството на транспорта вече отложи във времето първоначалния график за отваряне на офертите на 22-ри октомври 2018-а година поради многобройни запитвания относно процедурата и с оглед на това вече извърши някои технически промени, заяви за Ройтерс говорителка на министерството, но без да предостави допълнителни подробности.

Българското правителство рестартира търга през миналия юли, надявайки се да получи около 550 милиона евро от 35-годишна концесия на летище София, от които 280 милиона евро трябва да бъдат платени предварително.

Очаква се основното летище на България, което понастоящем се управлява от държавата, да генерира приходи от 3,46 милиарда евро за целия концесионен период и приходи до 3,9 милиарда евро, ако срокът на концесията бъде удължен до максимум 46 години и седем месеца.

Преди време най-големият британски летищен оператор „Манчестър Еърпорт Груп“ (MAG) потвърди своето участие в процедурата. Компанията управлява три от основните летища във Великобритания, които обслужват 60 милиона пътници годишно. От оператора заявиха, че възнамеряват да инвестират 600 милиона евро в технологии, инфраструктура и подобряване на съоръженията на летище София.

В последствие и говорител на индийската групировка GMR заяви, че групата ще обмисли да участва в наддаването въз основа на окончателните търгови условия за летище София, напомня Ройтерс.

Германският въздухоплавателен оператор Fraport също обяви, че е заинтересован, докато испанката компания Aena заяви, че проучва възможността за съвместна оферта с австралийската група First State.

Възможен интерес за участие в концесионния търг за летище София показва и френският Aeroports de Paris, който държи 46% от турската компания TAV Airports, както и швейцарската Flughaven Zuerich.

%d блогъра харесват това: