сряда, ноември 14Актуални новини от София

Възмущение от превръщането на площад Александър Невски в паркинг за автобуси

От няколко седмици в социалните мрежи се появяват сигнали на граждани, които недоволстват, че в почивните дни площад „Александър Невски“ се превръща в паркинг за туристически автобуси. Пространството е в платената синя зона, в която могат да паркират до 5 автобуса, но това ограничение очевидно не се спазва, а контролът е размит, установи проверка, описана в репортаж на „Дневник“.

Мястото пред храм-паметника, който освен туристическа забележителност е и патриаршеска катедрала, се използва както от автобуси, обслужващи чуждестранни групи туристи, така и за отправна и крайна точка на туристически турове, организирани за българи. Постоянният трафик се осъществява на метри от прозорците на Столичната община.

Паркоместата на площада са в обхвата на платената синя зона, която се регулира от общинското дружество „Център за градска мобилност“. В отговор до „Дневник“ оттам пишат, че местата за паркиране на автобуси с туристическа цел на площада са общо само пет. В същото време от отговора се разбира, че „Център за градска мобилност“ няма задължение да следи дали това ограничение се спазва. Отговорността била на „Общинска полиция“ след като със своя заповед от 2015 г. кметът на София Йорданка Фандъкова им възлага тази дейност.

Попитана от „Дневник“, Йорданка Фандъкова каза, че е запозната с проблема и е възложила на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев да проведе разговори с туроператорите, за да бъде намерено алтернативно място за автобусите. Официално питане до Фандъкова е внесъл днес и общинският съветник от „Политическа група 5“ Симеон Славчев. Той е попитал Фандъкова какви са основанията автобусите да използват мястото за паркинг, както и какво е виждането й като кмет на София за това как да се използва пространството около храм-паметника.

За да ползват определените паркоместа, както и за да се движат из София, туроператорите купуват карти за всеки автобус. Те са еднодневни – с цена от 20 лева, и тримесечни – за 50 лева. Първите се продават от служителите на „Център за градска мобилност“, а вторите – от дирекция „Транспорт“ към Столичната община.

В отговорите си от „Център за градска мобилност“ посочват, че приходите от еднодневните карти за 2016 г. са 54 хил. лева без ДДС, тоест средно по 7 автобуса дневно. От началото на 2017 г. до 1 август са събрани почти 28 хил. лева без ДДС или средно по малко над 6 автобуса на ден.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

%d блогъра харесват това: