понеделник, май 27Актуални новини от София

Пълнозърнестите храни най-много пазят сърцето

Специалисти от Британската асоциация на
диетолозите съставиха списък на храните, които са най-полезни за сърцето.

На първо място в него са пълнозърнестите
продукти като макаронените изделия от пълнозърнесто брашно, ръженият хляб и
кафявият ориз. Тези храни намаляват риска от смърт заради сърдечно-съдови
заболявания с 9%.

Следващи в списъка са бобовите, които са
богати на фибри и позволяват да се контролира холестерола за сметка на
намалените показатели при усвояването му. Само 130 грама дневно са достатъчни,
за да се понижи нивото на холестерола с 5%.

Останалите места заемат плодовете и
зеленчуците, които са ценен източник на калий – важен за контрола на кръвното
налягане; рибата – богата на мастни аминокиселини, които са полезни за сърцето,
на калий и на витамините В12 и В6. Употребата само на 4 порции риба седмично
може да намали настъпването на сърдечен пристъп с 21%.