сряда, юни 19Актуални новини от София

Като граждани на Евросъюза консумираме 140 халби бира годишно на човек

Средно 140 са халбите, консумирани на
глава от населението в ЕС през 2017 г., съобщават от Съюза на пивоварите в
България по повод последния доклад на Пивоварите на Европа за бирения сектор.

Продължава да расте и броят на пивоварните
на континента, като през 2017 г. те са 9450, а сега – в края на 2018 г., вече
надхвърлят 10 700, от които близо 6000 са микропивоварни с годишно производство
под 1000 хектолитра бира.

Статистиката на Пивоварите на Европа
показва, че по веригата „от зърното до халбата“ през 2017 г. в Европа
пивоварите са генерирали около 2,3 млн. работни места във всички свързани
сектори, като директно заетите в производството на бира са около 124 470 души.
Страните от ЕС събират близо 42 млрд. евро под формата на данъци от пивоварната
индустрия, включително 10,9 млрд. от акцизи върху бирата.

Производството на бира в Европейския съюз
се е увеличило с близо 2 млн. хектолитра до 396 млн. хектолитра за 2017 г. С
производство от 93 млн. хектолитра Германия е водещият пивопроизводител в
Европа, следвана от Великобритания и Полша – и двете с производство от по 40
млн. хектолитра. В България през последните три години производството на бира
ежегодно надхвърля 5 млн. хектолитра, а броят на пивоварните от 16 нараства на
24.

Европейската бира се радва на голям
интерес в цял свят и много страни членки увеличават износа си. 87 млн.
хектолитра от бирата, произвеждана в ЕС, се изнася в 123 държави. Белгия и
Германия са най-големите износители на бира в Европа. Всяка от тях изнася по 15
млн. хектолитра, от които една трета са за държави извън ЕС.

Безалкохолните бири и бирите с ниско
съдържание на алкохол в момента представляват 6% от пазара на бира в
Европейския съюз. Това показва, че балансираният и по-здравословен начин на
живот се радва на нарастваща популярност сред потребителите, посочват от Съюза
на пивоварите. Проучване, проведено през 2018 г. в 12 държави от ЕС от агенцията
Reputation Institute, показва, че за близо половината от анкетираните,
умерената употреба на алкохол е част от консуматорската им култура или начин на
живот и те оценяват високо иновативните опции за нискоалкохолни и безалкохолни
бири, които пивоварните все по-често предлагат.

На почти 100% от произвежданите в България
бири пивоварните публикуват списък на съставките на съответните марки, както и
енергийната им стойност, посочва Ивана Радомирова – изпълнителен директор на
Съюза на пивоварите в България.